Wolf BLACK Night

Wolf.. The Wolf... It's my life..

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Forum w budowie...

#1 2012-02-10 12:42:43

Lightee

Administrator

Zarejestrowany: 2012-02-09
Posty: 61
Punktów :   
Płeć: Wadera
KK [Kamienie Księżycowe]: 100.000.000 KK
Wiek: 2,4 lata
Cieczka [Samców nie dotyczy]: 7-14
Ciąża [tak/nie]: Nie

Co to Qust'y?

Zadanie (ang. quest) – w grach komputerowych pojedynczy fragment fabuły, stawiający gracza i kontrolowanego przez niego bohatera/siłę przed próbą.
W grach komputerowych termin zadanie może oznaczać misję do wykonania, ale nie jest równoznaczny z terminem misja.
W przebiegu zadania najpierw prezentowane są przyczyny i wynikający z nich problem lub okazja. Następnie proponowany (często jedyny możliwy) plan działań gracza, tj. konkretne czynności do wykonania lub cele do osiągnięcia w ramach mechaniki gry. Po wykonaniu zadania gracz otrzymuje nagrodę: pieniądze, doświadczenie, przedmioty i/lub postęp w fabule.
Podział fabuły gry na oddzielne zadania o typowym przebiegu ułatwia graczom podążanie za fabułą. Jest także stosunkowo wygodny dla scenarzystów oraz programistów. Z tego powodu jest zdecydowanie dominujący w grach RPG, MMORPG i mudach. Jednocześnie w wielu grach zadania wykonywane są w ramach jednej rozgrywki bez wyraźnych granic fabularnych. Gracz może w jednej chwili mieć do wykonania kilka różnych zadań, często jest to konieczne dla zakończenia gry. Najważniejsze z nich mogą pozostawać niewykonane nawet do samego końca gry. Zadania są często podzielone na logiczne etapy - np. 1) zdobądź składniki 2) upiecz chleb 3) przynieś go do sklepu .
Zadania są wygodnym narzędziem budowania fabuły w grach komputerowych. Fabuła oparta na następujących po sobie zadaniach ma modularną strukturę, pozwalającą zarówno scenarzystom jak i programistom przewidzieć, uwzględnić i kontrolować wszystkie możliwe sytuacje. Jednym ze sposobów budowania nieliniowej fabuły jest uzależnienie kolejnych zadań od wyborów podjętych wcześniej przez gracza. Pośrednim rozwiązaniem jest wprowadzenie wariantów do zadań. (Np. gracz mógł wypuścić bandytę lub zaprowadzić do więzienia. Jeśli go wypuścił, bandyta podał mu hasło do tajnego przejścia, co ułatwi w następnym zadaniu ucieczkę z fortecy bandytów.)
Wytłumaczenie: Wikipedia

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kmb.pun.pl www.wampiry.pun.pl www.gig1.pun.pl www.oligo.pun.pl www.andrewiprzyjaciele.pun.pl